Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > DIAGNOSTICKÉ ÚSTAVY, VÝCHOVNÉ ÚSTAVY, DĚTSKÉ DOMOVY, DĚTSKÉ DOMOVY SE ŠKOLOU A STŘEDISKA VÝCHOVNÉ PÉČE > 5.1 ZAŘÍZENÍ SOUSTAVNĚ ZÍSKÁVÁ INFORMACE O POSUNECH VÝSLEDKŮ KAŽDÉHO DÍTĚTE VE VŠECH VZDĚLÁVACÍCH OBLASTECH A REAGUJE NA NĚ VHODNÝMI PEDAGOGICKÝMI OPATŘENÍMI.

5.1 Zařízení soustavně získává informace o posunech výsledků každého dítěte ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními.


Zařízení pravidelně a důsledně sleduje psychosomatický stav dítěte. Je pečlivě sledován a pravidelné záznamy o něm jsou vedené v osobní dokumentaci. V povinné dokumentaci je rovněž v úplnosti zaznamenán přehled a hodnocení sociálních vazeb. Vedení zařízení a pedagogové průběžně uplatňují sdílený systém k získávání aktuálních informací o výsledcích vzdělávání každého dítěte a sledování jejich vzdělávacích pokroků. Tento systém je vhodně nastaven vzhledem k potřebám dětí a umožňuje zařízení podávat pravdivé informace o výsledcích a pokroku všech skupin dětí. Zařízení se zjištěnými vzdělávacími výsledky dlouhodobě cíleně zabývá a dokáže na jejich základě přijímat efektivní opatření ke zlepšování vzdělávacích výsledků dětí. Účinnost přijatých opatření zařízení pravidelně vyhodnocuje na všech stupních řízení pedagogického procesu. Zařízení ve spolupráci s orgány péče o dítě sleduje a aktivně podporuje styk dítěte s jeho biologickou rodinou, případně dalšími osobami. Pomáhá dítěti v orientaci ve složitých rodinných situacích a vazbách, tak, aby je dovedlo racionálně vyhodnotit.